fbpx
Array ( )

לכולנו קשה אבל יש כאלה שקשה להם אפילו יותר...
זה הזמן לעזור להם ולפתוח את ה-💙

למען העתיד של כולנו

ניסים ציוני, מנכ"ל ארגון פתחון-לב, מדגיש את חשיבות צמצום הפערים בחינוך בין הפריפרייה למרכז. 

"קרוב ל- 20 שנים שארגון פתחון לב פועל למען שבירת מעגל העוני בישראל ומתוכן 14 שנים שאנו מפעילים תכניות חינוך והעצמה במסגרת המפעל החינוכי "לגעת באופק" מבית פתחון-לב. התכניות פועלות בכל רחבי הארץ למען בני נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל.

רק באמצעות הענקת הכלים הנכונים ונקודת מוצא שווה לכל בני הנוער באשר הם נוכל לייצר חברה פרודוקטיבית ומועילה.

אני שמח לראות שבשנה האחרונה חוזר השיח בעניין הפערים בחינוך אך הדרך לצמצום הפער בפועל עוד ארוכה ורק פתרונות מהותיים יהוו את השינוי האמיתי:

מערכת החינוך שמה דגש על החינוך הפורמלי ומייחסת חשיבות עליונה לציונים. אני כמעט ולא רואה בתי"ס המתייחסים להעצמתו האישית של התלמיד; חיזוק הביטחון העצמי, לקיחת אחריות אישית ועוד. כדי לגבור על חסך זה, יצרנו בשיתוף אוניברסיטת ת"א את "תכנית 7" של "לגעת באופק", בה המשתתפים מקבלים ליווי צמוד במשך 7 שנים בשלושה צמתים מרכזיים:

3 שנים בתיכון – 94% מהמשתתפים זכאים לתעודת בגרות.

3 שנים בצבא – משרד הביטחון מכיר ב"תכנית 7" כתכנית המעודדת גיוס לצה"ל כאשר 94% מהמשתתפים מתגייסים לצבא. כמו כן, צה"ל מכיר בנו כגוף מועיל המונע נשירה מצה"ל כאשר 98% מהמשתתפים שהתגייסו גם סיימו שירות צבאי משמעותי ומלא.

וליווי שנה אחת כאשר 87% מסיימים את התכנית שלנו עם כניסה ללימודים אקדמאיים, מקצועיים או בעבודה מספקת.

נושא נוסף הוא היעדר תקצוב דיפרנציאלי. השיטה הנוכחית מנציחה את הפערים בין המרכז לפריפריות ומגדילה אותם. יש לתקצב באופן שונה את העיריות המוחלשות ולהעניק להן יותר תמיכה. נקודת המוצא של התלמיד מהפריפריה נמוכה משמעותית מול חברו במרכז כך שסט הכלים שכל אחד מהם מקבל, שונה לחלוטין.  התכניות החינוכיות שלנו באות בדיוק כדי לגשר על הפער הזה ולהעצים בני נוער שלא מקבלים תמיכה מספקת.

כמו כן, ברוב בתיה"ס היסודיים, שעות הלימוד הן בין 8:00-13:00 ומתקיימים צהרונים עד השעה 16:00. מדוע לא לנצל את זמן זה, בו התלמידים נמצאים בשטח ביה"ס ולהרחיב את שעות הלימוד ע"י רפורמה חדשה בה יוארך יום הלימודים. "בתכנית 7" זוכים המשתתפים בעוד 5 שעות שבועיות מלאות בתוך בתיה"ס ובאישור משרד החינוך.

כמייסד ומנכ"ל פתחון-לב, הבנתי שלהעניק סיוע הומניטרי במזון וביגוד זה חשוב,  אך חשוב לא פחות לבנות עתיד ראוי לדור העתיד שלנו. לכן ייסדתי את המפעל החינוכי "לגעת באופק" הפועל לטובת בני נוער בעלי פוטנציאל ורצון הזקוקים לכלים כדי לממשם ולהצליח בחיים."

בתוך המגזין "הורים וילדים"

פתחון לב במבצע סיוע לכוחות הביטחון, חיילי צה"ל ותושבי הדרום
התרומה מוכרת לצרכי מס לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה | דף תרומה מאובטח 🔒
הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו
Call Now Button